Jungle Book 3

28 januari 2015 - Khao Sok, Thailand

In de avond vertrokken we met nieuw enthousiasme vanaf Koh Tao naar Surrithani (ofzo) met de boot. Toen we daar om 4 uur in de nacht aankwamen na wat je niet echt een top nacht noemt hebben we de bus gepakt naar Khao Sok. Na enige worstelingen met de airco's die hier niet zo gemakkelijk uit gaan, waren we om half negen op goed geluk bij een hostel accomodatie belandt. Daar kwam Jesse de broer van een ex tegen (zijn er niet zoveel hoor) die op het punt stond een twee-daagse tour te doen en we besloten hals over kop erin mee te gaan. Niks momentje rust hopla gaan met die handel, nieuw avontuurtje beleven. Met een planning van maximaal vier uur vooruit is dit allemaal mogelijk, enig toch.

Man man man, zo iets paradijs-achtigs was voor ons wel nieuw. Zo met eigen ogen een van de mooiste locaties van onze Aarde aanschouwen maakt toch net wat meer indruk dan het zien van natuur op een flatscreen tv waarbij een man met een fantastisch saaie stem verteld waarom een plant het leuk vindt daar te groeien en niet gezellig in Nederland. Al gauw bevonden we ons met een select groepje op een bootje over het water tussen een schitterend landschap naar onze verblijfplaats. Geluksmomenten kwamen zeer regelmatig naar boven en Bruno (broer ex) konden we er heel goed bij hebben!
Eerst kregen we de mogelijkheid in het lekkere water te spetteren wat heerlijk was na het zoute water van de afgelopen twee weken en daarna zouden we de omgeving verkennen. Met z'n drieën sliepen we in een hutje die je op een van de foto's ziet, het was flink scheef en je moest voor lief nemen dat er af en toe wat door de 'vloer' viel in het water maar dat kon ons niet deren. De activiteit waaraan we gingen meedoen was een tocht maken door de jungle en door een grot, vleermuizen en grote spinnen waren ruimschoots aanwezig. Het was erg indrukwekkend en mooi, we vonden de de vijftig euro die ons dit geintje kosten het al snel waard.

Lekker eten en goeie gesprekken vulde de avond waarna we als een blok in slaap vielen. De volgend ochtend moesten we om 7 uur alweer paraat staan om apen te aanschouwen die het erg naar hun zin leken te hebben. Om tien uur moesten we vervolgens alweer uitchecken met tranen in onze ogen om een laatste tocht door de jungle te maken en dan terug te keren naar het vasteland. We moesten helaas die middag nog afscheid nemen van Bruno die weer richting huis ging en wij zelf verblijven nu in een jungle huts park want we wilden nog iets langer blijven genieten van het landschap. Het is toch wat harder met het geld gegaan dan de planning was dus we gaan eventjes goedkoop onze reis voortzetten.

Al met al een hele toffe ervaring,

Knuffels

1. Eva:
    28 januari 2015
    ha jongens, wat is het mooi daar, wat zullen jullie genoten hebben in het park. En slapen in zo'n hut aan het water, wauw. Maak maar veel foto's om de thuisfronten straks op te trakteren. Liefs, Eva
  2. Erna Smittenberg:
    4 februari 2015
    Wat n verhaal! Hoop dat jullie nog lang kunnen genieten! !!! Xxx
  3. Wia:
    10 februari 2015
    Mannen, het is akelig stil bij jullie... Ik snap dat jullie erg genieten. Mogen we ons verheugen op een nieuw reisverhaal ?