Klein Ko Tao'tje

23 januari 2015 - Ko Tao, Thailand

Al deinend zijn we langzaam in slaap gesukkeld on our way to Ko Toa. Samen met zonsopkomst kwam de boot aan op dit kleine eilandje waar het gerucht gaat dat het zo'n geweldig eiland is dat je er nooit meer weg wilt en dat je van "Zero naar Hero" groeit. De verwachtingen liepen aanzienlijk op.

Eerst maar eens eten en onderdak vinden. Het viel al snel op dat de prijzen er niet om logen. Opeens nam alles weer zijn oude vertrouwde dure gedaante aan. Kleine teleurstelling maar wat verwacht je dan ook van zo'n toeristische attractie.

Uiteindelijk is de keus op een guesthouse gevallen waar we nu al anderhalve nacht heerlijk hebben kunnen pitten op fatsoenlijke matrassen wat echt gigantisch scheelt in je nachtrust. Ik hoor je denken, anderhalve nacht? Was dat nou?

Nou, dat ging zo. Wij mazzelaars konden de volgende nacht al terecht bij één van de house/techno clubs waar precies die dag een dik feest zou zijn. (Over heerlijke lounge deuntjes heb je hier overigens niks te klagen.) Het feestje was verder helemaal niet verkeerd, maar de echte deuntjes bleven een beetje achterwegen. Zal wel aan ons Nederlanders liggen. En zo gek als het kan lopen kwamen we 2 dames uit Nederland tegen die zelfs van hartje Zutphen hadden gehoord, inclusief Jesse. Die jongen kent ook iedereen.

Verder hebben we het helder blauwe water ook al veroverd met onze prima amateur snorkel setjes. Vissen in alle kleuren van de regenboog en in alles soorten en maten. Tot het moment dat een rots ons uitdaagde om er op te klimmen en vervolgens vanaf te jumpen. Verdomd spannend avontuur kan ik je vertellen zo'n steile rots en een lullig touwtje.

Eens kijken wat het eiland nog meer in petto heeft.

kusjes.

1. Antien:
    23 januari 2015
    nou ja, ik vind het niet erg hoor, als het geld er uit vliegt, zijn jullie snel weer thuis ...... smile ......
    nee hoor, we genieten van de leuke schrijfstijl en de mooie foto's ! heel veel knuffels !
  2. Eva:
    23 januari 2015
    ha jongens, dat klinkt heerlijk lounge; zon, snorkelen, muziek en feestjes. Benieuwd waar jullie naartoe gaan na "Hero". Paradise? Of juist back to basic ;). liefs van Eva.
    Leuk om jullie stukjes steeds te lezen trouwens.
  3. Adje:
    Lieve Arre en Jesse,
    Wat een leuke verhalen.Vind het erg leuk om jullie te volgen. Heel veel plezier en geniet van jullie mooie ontdekkingsreis..
    Groetjes Adje
  4. Joost:
    24 januari 2015
    Klinkt als één groot feestje. Heb even op de kaart gekeken en snap dat nachtje dobberen nu beter. De boottocht naar Ko Tao is vergelijkbaar met de oversteek hier naar het noorden van Engeland. Dat wordt ook weer een heel tochtje terug richting Cambodja! Mooi hoor om gewoon goede tips achterna te reizen.
    Hoe bevalt de Aziatische setting en het eten? Hebben mensen het goed daar?
  5. Erna Smittenberg:
    24 januari 2015
    Klinkt super Arre (en Jetse)!!!!
    Vlgs mij wil jij nooooooooooit meerwaarde huis....... (sorry Antien) :.):.)
    Geniet dr lekkr van! X
  6. J&A:
    25 januari 2015
    Paps:
    In Bangkok was er nog best wat armoede te zien, de mensen hier hebben over het algemeen al geen grote woonruimte maar daar leefde ze echt bijna helemaal op straat. Wij zien natuurlijk vooral de mensen die hun inkomen halen uit de toeristische sector maar ze leven lekker hun leven, alles op z'n tijd en easy-going. Ze nemen genoegen met weinig en lijken het allemaal prima te vinden, ze hebben immers altijd de prachtige natuur nog!
  7. J&A:
    25 januari 2015
    Het eten is overigens erg goed te doen! En de hele setting geeft een gezellige en gemoedelijke sfeer. Ze lijken alles aan te passen aan de mooie omgeving wat het een kloppend plaatje maakt.